سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید چراغ دیواری و پارکی

راهنمای خرید دوربین مداربسته

 

 

دوربین های مداربسته در کاهش دزدی ، جرایم ، تخلفات رانندگی و.. کمک زیادی کرده اند. امروز حتی زمانی که پلیس در سر چهار راه ها حضور ندارد. مردم بخاطر وجود دوربین مداربسته قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند. زمانی که شما در فروشگاه یا مکان مورد نظر حضور ندارید. این دوربین مداربسته هست که باید در 24 ساعت شبانه روز چهارچشمی از مکان مورد نظر محافظت کند. چنانچه که دوربین فاقد کیفیت فیلمبرداری لازم باشد. حتی اگر تصویر از صحنه جرم ذخیره کند. به دلیل پایین بودن کیفیت شناسایی فرد یا دزد به سختی امکان پذیر است. پس برای خرید دوربین مداربسته همیشه کیفیت بالا را اولویت قرار دهید. قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته دید در شب مشاوره و راهنمایی های لازم را در این زمینه کسب کنید. از یک نیروی فنی که کارش نصب دوربین هست کمک بگیرید. تا میزان نیاز مکان مورد نظر شما به دوربین و نوع دوربین را با جزئیات دقیق تر به شما ارائه دهد.

یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ هایک ویژن که به شما معرفی می کنیم hikvision DS-2CE56D7T-IT1 می باشد. برادر کوچکتر دوربین مداربسته hikvision DS-2CE56D7T-IT3 است. که مثل برادر خود دارای قابلیت دید در شب البته تا شعاع 20 متری هست. این دستگاه از نوع دام HD هست که بیانگر رزولوشن تصویری 1920 در 1080 برای آن می باشد. و دارای تکنولوژی کاهش نویز تصویر (DNR) ، تکنولوژی کاهش نور چراغ های LED هنگام نزدیک شی یا فردی به دوربین ( SMART IR ) ، مجهز هست. از دیگر ویژگی های این دستگاه به خروجی ویدئویی HD آنالوگ ، لنز ثابت ، منوی OSD ، فریم ریت یا نرخ فریم فیلم 1080p@25fps/1080p@30fps ، کابل کواکسیال ، استاندارد IP66 که نشان دهده ضد آب بودن دستگاه و مقاوم در برابر شرایط بد آب و هوایی است. این دستگاه در لیست دوربین مداربسته ارزان هایک ویژن قرار دارد. که با توجه به مشخصات فنی و کیفیت آن هم از نظر فروشنده و هم مشتری عملکرد قابل قبولی داشته است.

در این مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته به طور کامل به بررسی این موارد پرداخته می شود تا بتوانید یک دوربین مدار بسته خوب، متناسب با نیاز شما و با قیمت مناسب خریداری کرد.

1- نوع دوربین

اولین چیزی که برای خرید یک دوربین مداربسته خوب در نظر گرفت شناخت از نوع دوربین است. مدل های مختلف دوربین مداربسته HD ، دوربین مداربسته IP تحت شبکه که هر کدام مدل های شامل مدل های بولت، دام، اسپید دام هستند. دوربین های مداربسته HD کیفیت تصویر و قدرت زوم بالاتری دارند.

دوربین مداربسته دام:

دوربین مداربسته دام به صورت گنبدی شکل و نیم دایره هستند. این نوع دوربین ها استفاده بیشتری دارند. چرا که کمتر دیده می شوند. همچنین برای فضاهای داخلی مثلا داخل فروشگاه، محیط خانه و سایر مکان های داخلی مناسب هستند. همچنین زاویه دید بالایی دارند.

دوربین مداربسته بولت:

نامگذاری این نوع دوربین به این نام بخاطر شکل استوانه ای و مخروطی آنهاست. برای دیدن فواصل طولانی از این نوع دوربین ها استفاده می شوند. بر عکس دوربین مداربسته دام این نوع دوربین قابل چرخش، و زوم را ندارند. کاربرد این نوع دوربین ها برای مکان های بیرونی و پوشش مناطق با وسعت بالاتر هست. همچنین بخاطر محافظ قوی که دارند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف سرما، گرما و باران مقاوم و ضد آب هستند.

دوربین مداربسته اسپد دام:

این نوع دستگاه مدل دیگری از دوربین دام هستند. تنها تفاوتشان قابلیت چرخش، گردش، زوم سریع در مدل اسپید دام هست. و می توان حرکت های مختلف یا preset برای آن تعریف کرد تا به صورت برنامه ریزی شده و زمان بندی شده محل های را تصویربرداری و به شما نشان دهد.

دوربین مداربسته تحت شبکه IP

برای نصب و استفاده از این نوع دوربین ها نیازی به کابل و سیم کشی نیست. البته مدل های باسیم هم وجود دارد.. برای انتقال تصاویر در این نوع دوربین ها از تکنولوژی بی سیم wifi استفاده می شود. بخاطر انعطاف پذیری که دارد می توان آنها را در ارتفاع بالا و جای غیر قابل دسترس نصب کرد.تا دزد نتوان آنها را از کار بیندازد. و حتی قادر خواهی بود آنها را از راه دور با استفاده از اینترنت و موبایل کنترل  کرد.

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب با استفاده از LED های مادون قرمز اطراف دوربین قادرند تصاویر با کیفیت و وضوح کامل در شب تهیه کنند بدون آنکه سارق متوجه نور این نوع دوربین ها شود. برد این دوربین در مدل های پیشرفته تا 500 متر می رسد.

 

دوربین مداربسته C-Mount

لنز نقش تعین کننده ی در برد دوربین دارد. این نوع دوربین قابلیت جابجایی و تغییر لنز را دارند. یعنی با استفاده از یک لنز قویتر می توان برد آن را تا 50 متر افزایش داد.

بی شک وقتی شما با انواع دوربین های مداربسته و تفاوت آنها آشنایی داشته باشید بهتر می توانید دوربین مدنظر خود را خریداری کنید.

2- برد و کیفیت دوربین

برای خرید یک دوربین مداربسته خوب و با کیفیت باید بدانید که چه منطقه ای را می خواهید پوشش دهید. قابلیت دید در شب و کیفیت تصویر آن چگونه باشد. بدون شک انتخاب یک دوربین مداربسته برای خانه یا مغازه کوچک با فضای بزرگتری مثل محیط داخل ساختمان بزرگ یا حیاط فرق می کند. هر چقدر که محیط بزرگتر باشد نیازمند نصب دوربین با کیفیت بالا است. و همچنین باید بدانید که چه زوایه ای را می خواهید پوشش دهید. اگر هدف کل ساختمان باشد خوب باید از هر زوایه یک دوربین نصب کرد.
برد دوربین مسئله ای است که نمی توان به سادگی از آن گذشت بعضی دوربین تا 80 متر برد دارند. وقتی شما می خواهید محوطه ای مانند حیاط یک مدرسه بزرگ را پوشش دهید نمی توان از یک دوربین مداربسته با برد 20 استفاده کرد. دوربین هایی که برد کمتری دارند بدون شک کیفیت تصویر آنها نیز ضعیف تر هست.

کیفیت دوربین خود نیز به عوامل مانند رزولوشن دوربین ( HD, full HD و..) بستگی دارد. هر چه رزولوشن دوربین بیشتر باشد تصاویر از وضوح بهتری برخودردار هستند. پس هنگام خرید به این ویژگی تصویری آن دقت داشته باشید.
تکنولوژی دید در شب : چنانچه یک دوربین به تکنولوی دید در شب مجهز نباشد هنگام شب تصاویر آن کیفیت و کارایی لازم را نخواهند داشت. دوربین های جدید دید در شب با استفاده از تکنولوژی مادن قرمز نور مورد نیاز جهت تصویر برداری در شب را تهیه می کنند. که توسط چشم انسان قابل تشخص نیست. یعنی نوعی نور نامرعی تولید می کنند.قابلیت دید در شب یک امتیاز و ویژگی مهم برای خرید دوربین است.
کیفیت خوب در دستگاه دوربین مداربسته علاوه بر روزلوشن به تکنولوژی اصلاح نویز تصویر ماننده WDR، HLC، BLC، DNR بستگی دارد. هر چند دوربین های که به تکنولوژی لغو نویز تصویر مجهز باشند قیمت بالاتری دارند. حتما موقع خرید به این ویژگی دقت کنید.

تکنولوژی ICR که شامل فیلتر حذف نور مادون قرمز هست در تصویر تایثر بسیاری دارد. دوربین های مداربسته در طول روز از نور مرئی و در طول شب از نور نامرئی استفاده می برند. قابلیت حذف نورهای مادون قرمز در طول روز باعث می شود تا تصویر متناسب ارائه شود. دستگاه های که به این تکنولوژی مجهز نباشند. در طول روز شاهد نور شدید خواهیم بود. و نور مادرون قرمز بر یک شی یا فرد باعث ایجاد تصویر بی کیفیت می شود.این ویژگی تصویر هم باعث افزایش قیمت دوربین می شود.

چیست یا سنسور یکی دیگر از قسمت های دوربین هست که باید موقع خرید آن را در نظر گرفت. چرا که مهمترین بخش دوربین همین سنسور آن است. قطعه ی که در پشت دریچه لنز قرار میگیرد و از تعداد بسیار زیادی سلول نوری تشکیل شده و نور را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. این قطعه از دوربین هر روز پیشرفته تر و هوشمند می شوند. نوع سنسور و کیفیت آن در تعیین قیمت دوربین تاثیر زیادی دارد. دوربین های با سنسور پیشرفته و هوشمند قیمت بسیار بالاتری دارند.

پردازشگر دوربین مداربسته ( DSP ) بخش دیگری از دوربین هست که آن را باید در نظر گرفت. این قطعه کارش تبدیل تصاویر و ارسال از چیپ ست به دوربین می باشد. دوربین هایی که به تکنولوژی DSP مجهز باشند بخاطر کیفیت بالاتر قیمت آنها نیز بالاتر است. اهمیت این قطعه از آن جهت مد نظر است که علاوه بر کیفیت و نوع عملکرد این قطعه، مطابقت آن با سنسور تصویر برداری هم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این هماهنگی باعث ارائه تصاویر با کیفیت تر دوربین های مدار بسته هایک ویژن می شود. استفاده از برندهای سازنده DSP معتبر باعث ارائه تصاویر با کیفیت مناسب می شود. پس در بررسی و خرید دوربین مداربسته این تکنولوژی را در نظر گرفت.

 

3- برند و شرکت سازنده

به غیر از هایک ویژن و داهوا برنده های چندان معتبری در ایران نیست. معمولا اکثرا از دوربین های مداربسته هایک ویژن استفاده می برند که نه تنها در بازار ایران بلکه در سایر کشورها یکی از بهترین برنده ها به حساب می آید. البته بیش از 100 مدل از برنده های چینی بدون نام در بازار موجود است که ویژگی مشترک همه آنها قیمت ارزان و افت کیفیت بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی است. پس از گذشت مدت زمانی از استفاده این دوربین ها کیفیت آنها افت کرده و کارایی اولیه خود را از دست می دهند. ایمن آریا به شما پیشنهاد می کند برای خرید یک دوربین مداربسته یکبار هزینه کنید. هر چند هزینه آن بالا باشد. به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکنید. برای مثال ممکن است از یک دوربین مداربسته چینی با قیمت 100 تومان استفاده کنید فقط قیمت ارزان را در نظر بگیرید بعد از گذشت زمان متوجه می شوید که کیفیت ندارد. در نتیجه مجبورید که دوباره هزینه کنید و یک دوربین بهتر با قیمت بالاتر خریداری کنید. پس حتما به برنده و شرکت سازنده آن توجه داشته باشید. چرا که برند دوربین تا حدود تیعیین کننده کیفیت آن است.

4- تکنولوژی به کار رفته در دوربین

قابلیت دید در شب، رزولوشن دوربین، تکنولوژی دید در شب IR یا EXIR ، پردازشگر تصویر دوربین، برد دوربین مثلا 30 متر تا 80 متر، کیفیت چیپ ست یا سنسور دوربین، فیلتر حذف نور مادون قرمز ICR ، تکنولوژی حذف نویز و نور های اضافی از تصویر مانند 3D DNR ویژگی هایی هستند که برای خرید دوربین مداربسته باید مد نظر قرار داد.

5- قیمت دوربین

نه تنها دوربین بلکه هر کالای دیگر قیمت یکی از فاکتور های اساسی در انتخاب شما است. مشتریانی که نسبت به دوربین های مداربسته اطلاعات کافی نداشته باشند. قیمت ارزان را اولویت خود قرار می دهند. تا اینکه بعد از نصب متوجه می شوند که باید کیفیت دوربین را اولویت قرار می دادند. در بازار مدل های مختلف دوربین مداربسته وجود دارد. که بعضی از آنها واقعا ارزش خریدن ندارد.

 

6- دریافت مشاوره و مشاهده نمونه دوربین های نصب شده

برای خرید یک دوربین مداربسته خوب می توانید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره دریافت کرد. همچنین می توان نمونه تصویر مربوط به مدل های مختلف دوربین های موجود در بازار را مشاهده و بررسی کرد. حتی می توانید از کسانی که اطراف شما دوربین مدار بسته نصب کرده اند. ببینید که کیفیت تصویر و تجربه دیگران از فلان مدل دوربین چگونه هست.

 

فراموش نکنید برای خرید دوربین مداربسته دید در شب، کوچک، لامپی ، داهوا، هایک ویژن ، دزدگیر اماکن به فروشگاه ایمن آریا مراجعه کنید.